onsdag 12 oktober 2016

Ursäkta, var är julavdelningen?

Dagens besvikelse: affärerna har inte fattat att julen närmar sig med stormsteg! Besökte med en vän (som är nästan ännu mer jultokig än jag) två affärer som brukar ha mycket julpynt och -inredning, men det fanns inte mycket juligt i hyllorna förutom en del julbelysning och adventskalendrar. Övervägde att fråga av personalen var julavdelningen är... men okej, jag kan väl på något plan förstå att alla människor och affärer inte ännu har kommit in i christmas spirit.

I övrigt har julfunderandet lite legat på is fram tills idag, eftersom jag håller på att förbereda en flytt till huvudstaden om några veckor. Men de viktigaste detaljerna är under kontroll, dvs. nytt boende är fixat och flyttrensningen har påbörjats. Och nytt jobb förstås, vilket är orsaken till flytten.

Som julälskare (och -bloggare) ser jag flera fördelar med denna flytt, bl.a.
  • att få njuta av Helsingfors julbelysta gator
  • att kunna ta en sväng via Stockmanns julavdelning och juliga skyltfönster om jag känner för det
  • stort utbud av affärer då det ska julshoppas
  • att kunna ta del av luciakröningen i Domkyrkan
  • julmarknader, konserter m.m.
  • kortare resväg till julmys hos syster i Norge
 Oj oj oj, december kommer att bli en riktig mysmånad!

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar