tisdag 18 november 2014

Marimekko julen 2014

Ifjol blev jag väldigt förtjust i Marimekkos granar och köpte en tygbit (ångrar att jag inte köpte en större bit). Vid en titt på årets julkollektion väcktes inte ett lika stort ha-begär, men där finns en del guldkorn.

Klassiska svartvita ränder och Unikko passar in även på julen.

Den gula och blåa färgskalan var lite otippad och faller mig inte helt i smaken. Den gula bordsduken är festlig men ger mig inte direkt julvibbar. Tyget heter Fandango om någon undrar.




Allt är inte gult och blått som tur är. Man hittar även mer traditionella julfärger, såsom rött. Jag hyser en viss förkärlek för tyger och porslin med hus och stadskonturer och gillar därför förklädet och muggen. Men husen passar även väldigt bra på bricka.


 Fandango i rött skulle gärna få pryda vårt matbord på julafton.



Det var ett litet smakprov av Marimekko julen 2014. Till min stora glädje finns även fjolårets grantyg i Marimekkos webshop. ;)

Vad tycker ni om Marimekkos jul?

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar