fredag 12 september 2014

När ljusena tändas där hemma..

..sitter jag i skuggan av tidernas trötthet. Det tär på med heltidsjobb, höstförkylningar hos vuxna och barn, vakande pga tänder på gång (inte hos mej själv dock!) och en 1-åring som har börjat vakna till i 4.30-5.00 de senaste dagarna. Resultatet blir att man gör det man måste, men absolut inget mer. Jag har sådan lust att börja pynta till höst där ute och är säkert ljusår efter alla andra på den fronten (men faktum är att sommarblommorna fortfarande ser ganska ok ut). Kanske blir det en tur till Plantasjen i helgen, om vi hinner, om vi orkar...


 
Helgen är redan fullspäckad med bland annat hämtning av ny soffa!! Som till vår stora överraskning kom 2-3 veckor tidigare än lovat, hur ofta sker det egentligen, att man får något FÖRE utsatt tid?! Gamla soffor ska köras till återvinningen. Dessutom har vi planerat in en tripp till vårt grannland i öst, nämligen Svärje, för att handlar svenska "delikatesser". Som alla andra norrmänn gör första lördagen efter lönedagen.
 
Höstmyset är dock lovligt igång nu med tända ljus och mörkchoklad. Vilket påminner mej om att jag måste handla in ett lager med värmeljus i helgen.



Julplaneringen har smått påbörjats, i form av att se på kalendern och ansöka om att ta ut den sista semesterdagen min 23.12. Har tänkt mej att vi reser österut helgen före julafton i år, så vi har några dagar med förberedelser. Så har jag också hunnit bemärka mej att jag i år missar dagisets lucia-firande den 12.12. Vi ska nämligen på 2-dagars julseminar med jobbet just då. Hmm...

Nej nu tar jag helg och kväll.

Ha en mysig septemberhelg!

/C

2 kommentarer:

  1. Man kommer långt med choklad och tända ljus ;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut. Vad vore väl världen utan choklad, det är lösningen på det mesta!

      Radera