torsdag 22 november 2012

Arabia gör det igen!

När jag och mina syskon var små brukade vi få små lillajulklappar av våra föräldrar men nu är vi för gamla (?) för det. Som tur är kan man ju skämma bort sig själv lite istället. Förra veckan fick jag syn på något som jag ville köpa åt mig själv som lillajulklapp och idag slog jag till! Arabia är väldigt bra på att tillverka porslin som jag gillar. Nu har de en ny serie som heter Joulukylä (säsongsprodukter) och den är helt underbar! Det var muggarna jag blev förtjust i, men resten av serien är också fin. Speciellt kannan är helt ljuvlig.

Hursomhelst, idag har jag köpt muggar. Årets jul-införskaffning var tänkt att bli glöggmuggar/glas, men man kan ju dricka glögg ur dessa också. Dessa muggar ska jag dricka kaffe ur varje dag fram till jul. Jag är säker på att kaffet kommer att smaka mycket bättre än normalt.




De är ännu finare i verkligheten! Det finns också porslinsskedar och juldekorationer som hör till samma serie.

Nu ska jag ta en kopp kvällskaffe, bara för att få testa en mugg. :)

(bilder från arabia.fi)


/E

1 kommentar: