söndag 9 september 2012

Hösten är här

Jag kunde inte låta bli att skriva, när jag väl kom på den tanken, trots att jag egentligen skall sitta och jobba med masterarbetet nu...Men det här går ju så fort. Hösten har anlänt hos oss och löven i buskarna bakom huset vårt har börjat skifta i andra färger än grönt. Det är ju egentligen skönt, för det betyder att JULEN närmar sej! Men först är det ett stort hinder som ska passeras, nämligen att jag ska bli färdig med mitt masterarbete och därmed avsluta 4 års deltidsstudier. Så just nu är det bara att förtränga allt som heter jul och annat trevligt och bara ha siktet inställt på 15:e november.

Men en liten julaktivitet har vi kommit igång med hos oss. Jag och snart 3-åriga dottern såg på dvd:n Astrid Lindgrens jul igår på förmiddagen (och det var inte jag som valde film). Och då pratade vi lite om julen efteråt. T. önskar sej en egen STOR julgran inne här hos oss iår. Hur vi ska lösa det med tanke på att vi är i Finland på julen vet jag inte..Och så ska vi förstås baka massa pepparkakor. Och jultomten väntar man på! :)




Hur långt har DU kommit i tankar kring julen? Har du börjat fundera på julklappar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar