fredag 12 november 2010

Veckans julklappstips och tips på vad man inte ska köpa

Nu börjar det verkligen vara dags att tänka på julklappar känner jag. Bara man skulle ha tid och fantasi samtidigt nån gång. Jag har redan nästan klurat ut vad jag ska köpa till min bloggpartner E. (men det kan jag ju självklart inte skriva här...).
Mitt värsta julklappstips är att köpa julprydnader; när julaftonskvällen kommer är man ju redan nästan mätt på alla julprydnader och har ingen större lust att fortsätta pynta. Trots att jag vet att priserna på julpynt går ned typ dagen före julafton. Det är dock ingen giltig orsak till att förära någon med julgransbollar i present.

För min egen del blir jag alltid glad av choklad, speciellt Aladdin och Paradis choklad. Gröna kulor är också definitivt en höjdare på jul. En idè är att göra julgodis själv och packa in det i en genomskinlig påse eller en trevlig burk. Det er en fin, personlig och inte minst GOD present. Det också vara bra att ha som reserv-present ifall man mot förmodan skulle ha glömt att köpa åt någon eller blir bjuden på oväntat besök. Jag och syster E. har som tradition att laga flera sorter med julgodis ett par dagar före julafton. Vi kommer med recept på våra favoriter senare.

Vit chokladtryffel med apelsin och cointreau

Ha en fin helg i novemberdimman och tänd massa ljus!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar