torsdag 15 augusti 2013

Ett par små julattiraljer

Syster C har redan hunnit med att få ett par grejer med jultema med i bagaget hem från sommarlovet. Den ena fick jag i födelsedagspresent av min kära syster E. Det är två muggar från Iittala i serien Joulukylä ("Julbyn" på svenska). Jag blev väldigt förtjust i denna serie när syster E hade skaffat sådana förra året. Jag har redan diskat muggarna och ställt in dem i skåpet (längst bak tillsammans med våra två andra Iittala/Arabia koppar med julmotiv på). De ska absolut inte användas före början på december eller när glöggsäsongen inleds!



Jag har oxå hunnit gå på rea i Karleby och handla dessa två vita och söta ljusstakar av märke Serholt från slutförsäljningen på Village. De kan säkert användas hela året, men jag tänkte mej i första hand att de passar bäst runt juletider.

 
 
Mumindalen i Nådendal hann vi också besöka på hemvägen från sommarsemestern...
 
 
 
 


Godnatt och trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Ja, visst e de fina! Tyvärr ser det ut som att de bara vara en säsongprodukt hos Arabia/Iittala förra året. Kunde ha tänkt mej flera kärl i samma serie..

    SvaraRadera
  2. Vilken fin mugg! Jag hittade precis till er julblogg, ska bli kul att följa er :)

    SvaraRadera