fredag 25 november 2011

fredagsmys och det är det sista vi gör...

...här i denna lägenhet. Vi hoppas att vi sover sista natten på Lundveien 19B i natt. Imorgon ska sängarna flyttas. Här sitter jag på vardagsrumsmattan och lutar mej mot några kuddar som e hämtade från "Mossis myshörna" dagen till ära. Datorn i famnen och räkningar betalade. Borde packa mera men har tunga ögonlock. Har kikat in genom många fönster som vi kört förbi ikväll och julbelysning börjar plockas fram här å där. Det känns overkligt att det redan e första advent på söndag. Inte skymten av snö ännu har vi sett och temperaturen är ovanligt hög.

Jag har tänkt att plocka fram julbelysningen som något av det första i nya bostaden. Jag har redan noterat mej att det som ska hängas upp i fönstren kan bli ett problem i vissa rum, det är nämligen lite stickkontakter..Någon som har bra tips på hur man ska hänga upp tro, hopp&kärlek?? Vi har problem med det varje år och nya konstruktioner dyker alltid upp, allt från tejp-lösningar till krokar och gardinstången.

Ikväll har jeg beställt biljetter till julkonsert med Oslo Gospel Choir åt mej och systerE. Jag trodde att jag gjorde det igår, men det visade sej att betalningen inte gick fram och jag fick aldrig någon bekräftelse på e-post. "Man kan ju aldrig lita helt på nätet!". Nu prövade jag på nytt och vips så fanns det plötsligt också biljetter till konserten som är kl.18! Den var slutsåld igår så vi skulle ha varit tvungna att ta den kl.21. Najs!! :) Det blir stämning!

Jag antar att de flesta duktiga effektiva här i världen nu har bytt till julgardiner i köket, hängt upp julbelysning i alla fönster, plockat fram adventstaken, bakat pepparkakor, pyntat lillajulgranen, skurat bastun, lagat färdigt julkalendern, handlat "nästan alla julklappar" och sitter å läppjar på en kopp glögg och äter russin. Dessutom har man tvättat fönstren på insidan, bytt till nya lakan och bakat bullar&limpor. Så det så. För det hör till och det bör man. Punkt. Jag har gjort ...inget av ovanstående, men har det ganska mysigt här på golvet där jag sitter med en kopp kaffe, ett kex, smutsiga joggingbyxor, dammtussar som yr runt benen och en oläst Aftenposten som lär förbli oläst. Julbloggerskan är en exemplarisk husmor.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar