fredag 11 november 2011

Årets julklapp då?

"- E dee f `noe?" som 2-åringen skulle ha sagt. Hon har nu kommit in i "vad-är-det?-åldern". Så vad blir då årets julklapp för nått? Enligt norska Oslo Handelsstands Forenings undersökning på Facebook blir årets julklapp en IPad.


I Sverige blev surfplattan vald redan ifjol, så enligt en gallup i Sverige tippade man att årets julklapp kan bli städhjälp, IPhone 4S (å då undrar jag bara: vad är det?!), Halv åtta hos mig kokbok (den vill jag ha!), polaroidkamera eller cupcakesmycke. Eller kanske espressobryggaren?
Hur som helst låter det inte som att någon av dessa alternativ är något jag kommer att inhandla som julklapp i år. Beklagar så mycket till alla er som  hade någon av prylarna på önskelistan! Jag ser och hör (på facebook förstås, var annars?) att det redan är många som nästan är färdiga med julklappsinköpen. Då undrar jag bara: har man då tagit den enkla och bara ALLT FÖR tråkiga vägen med att handla på nätet eller har man ALLT FÖR lite annat att göra? För mig är lite av charmen att handla julklappar i december, det är först då jag kommer i rätt shoppingstämning. Men det är ju väldigt bra om man klarar att vara så strukturerad att man redan är färdig.
Är det någon annan som har en gissning på vad som blir årets julklapp 2011? 

Nu är det heeeeelg och semester faktiskt. På måndag morgon reser vi till Kap Verde för en vecka med värme, sol och förhoppningsvis bad. Ska bli otroligt skönt att komma bort en stund från den värsta månaden på året. Den är ju inte trist med tanke på att det är väntan på julmånaden, men annars är det ju bara mörkt och väldigt dimmigt.

Ha en fin helg nu när julmarknaderna börjar dyka upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar