torsdag 30 november 2017

Ett stort beslut

Det är knappt så man hinner tänka på julen då det är revolution på gång i Svenskfinland. Ett mycket viktigt beslut har jag ändå varit tvungen att ta denna vecka.

Jag vill nämligen klä lilla (plast)granen i helgen, och har beslutat mig för att jag vill ha nytt pynt till granen detta år. Lite mer enhetligt och klassiskt än tidigare år. No more crazy retro med andra ord. Jag har dock haft lite svårt att bestämma mig för om det ska få bli guld, silver, rött eller vitt tema. På bilden nedan är några alternativ, men jag kan avslöja att beslutet är fattat. Återkommer i ett senare skede med bildbevis på färdigt pyntad gran.
 
 

För övrigt undrar jag om det är normalt att gå omkring och nynna på Finlandia-hymnen mest hela tiden. Det har jag gjort idag, kan inte få melodin ur huvudet. Men det är ju mycket passande så här veckan före Finlands 100-års "födelsedag".  

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar