söndag 9 oktober 2011

nästan en månad senare

Så har det redan gått en månad sedan förra inlägget. Det känns fortfarande som "tidig höst" eller slutet på sommaren och ingen smygande julkänsla har ännu infunnit sej. En delorsak kan vara att något pyntande inte kommer att påbörjas förrän vi flyttat in i ny bostad och början av december säkert kommer att vara smärre kaotiskt. Worst case-scenario är att vi inte ens hittar alla julsaker före julen.
Lite jultema kan man dock redan börja ana i butikerna. T.ex. på accessories är tomtedräkter till barn redan att finna i sortimentet. En jultidningsförsäljare har jag också understött (via skype när jag pratade med svärmor). Enligt tidningen "Boligdröm" bör man snart börja tänka på att gå ut i naturen och samla på sej pyssel-material, t.ex. löv, kottar och mossa.
Jag fortsätter däremot på temat glöggkoppar. Dessa hittades också i min mors skåp (som tycks rymma oändligt med glöggkoppsvarianter).



Sådana har jag själv. (Bilden lånad från huuto.net). Jag hittar inte glasen på Hackmans hemsida, så nu undrar om jag de har slutat tillverka dem?


I morgon är det sköna söndag. Regnväder har utlovats, t.o.m. snöslask?! Men annars kanske vi borde komma oss ut i naturen på en liten vandring på en 2-årings villkor. Men NU börjar det bli läggdags här i huset.
Någon annan som redan har börjat med julförberedelser?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar