söndag 9 oktober 2011

Julpynt i oktober? Nej tack!

I dagens Nyhetsmorgon pratade de om jul. De diskuterade att julpynt börjar smyga sig in i affärerna. Redan. Nionde oktober. Alldeles för tidigt enligt min smak, men det kan hända att min syster inte håller med mig. ;) Överlag har jag blivit en motståndare till konsumeringshysteri, slit-och-släng och kommersialism kring högtider. Jag har även utvecklat en allergi mot allt plastigt pynt och bling-bling som brukar finnas i mängd och massor i affärerna före julen. Det räcker gott och väl med juliga gardiner och kuddar, röda och vita stearinljus och mysbelysning för att ge mig julstämning. Kanske någon söt tomte och ängel här och var. Och en riktig julgran. Julfrossandet sparar jag helst till efter första advent. Ett och annat blogginlägg kommer jag ändå att producera före det, julbloggare som man är.

Som min syster skrev i föregående inlägg är det en god idé att bege sig ut i naturen och samla pysselmaterial. Det understöder jag (pysseltanten). Passa på att njuta av alla fina gula, orange och röda löv och den friska luften samtidigt.

En trevlig höst önskar jag er alla, i väntan på december och julpysslande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar