torsdag 6 januari 2011

Något att hänga i granen

Denna jul ville vi skippa allt bling-bling och istället ha en "lantlig" gran, med hemlagat pynt. Eftersom jag (syster E) inte hade något bättre för mig gjorde jag en hel del julpynt. Jag lärde mig virka, och virkade "snöstjärnor". Sedan hann jag även sy tyghjärtan. Till vår stora förvåning fick vi tillåtelse att hänga upp dem i familjens julgran (att vi har en julblogg spelade säkert en avgörande roll när Högsta Rådet fattade beslutet).

Köpt på Kremmerhuset.
Kremmerhuset.


Hemlagad!

Hemlagad! (det syns inte på bilden men det är små vita pärlor fastsydda på snöstjärnans "vingar").
Inte världens mest perfekta gran, men vi ville ha en äkta gran och det fick vi. Den började barra redan efter ett par dagar...


Julklappar med hemlagade julklappskort.

Vår brors flickvän hade gjort jättefina julkort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar