måndag 30 oktober 2017

När är det okej med utomhus julbelysning egentligen?

Nu är vi i vintertiden.
 
Det blir så tidigt mörkt nu.
 
Saker man funderar på:
när är det egentligen okej att hänga upp och koppla till utomhusbelysningen tycker ni?
 
 
Trots diagnosen julgalenskap, är jag nog av den åsikten själv att jag helst vill vänta iallafall till sista veckan i november. Men i går observerade vi under vår geocache-runda att någon redan hade hängt upp lampor i en buske. Det sticker lite i ögonen måste jag säga. Man vänjer sej så fort med det man har runt sej att jag nog vill vänta med denna njutning tills det verkligen blir mörkt ute. Det ska ju vara lite "nytt" med julbelysningen när vår finska Lilla jul (sista lördagen i november för de oinsatta) inträffar iallafall.
 
 
Bild lånad från e-led.no
 
/C
 


4 kommentarer:

  1. Jag har sett belysningar ute sen september. Själv har jag börjatplocka fram nu i helgen. Belysning behövs i mörkret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, vi behöver belysning nu. Speciellt inomhus!

      Radera
  2. Snart!! Själv väntar jag bara på att löven ska trilla av träden! :)

    SvaraRadera